Loading...
Loading...

4 pemain tidak lama lagi akan meninggalkan Barcelona

4 pemain tidak lama lagi akan meninggalkan Barcelona
KabarBola - 4 pemain tidak lama lagi akan meninggalkan Barcelona - Baru-baru ini dominasi Barcelona di arena Eropah dan La Liga telah mula redup. Alasannya adalah kekurangan kedalaman skuad yang dimiliki oleh Barcelona.

Pengurusan yang buruk dan pemindahan yang gagal menjadi penyebabnya selain itu juga ada nama-nama pemain yang sudah tidak layak bermain di Barcelona.

Nama pertama ialah Mascherano, pemain awalnya mempunyai kerjaya yang cemerlang sejak berpindah dari Liverpool pada 2010. Namun kini kerana umurnya juga yang sudah menginjak 33 tahun membuat permainannya menurun dan membuatnya dicoret dari starting XI Barcelona.

Nama kedua adalah Thomas Vermaelen, setelah melewati masa peminjaman yang boleh dibilang gagal di AS Roma sekarang Vermaelen hampir tidak pernah bermain untuk Barcelona, walaupun sebenarnya kontrak baru akan habis pada tahun 2019. Akan sangat bagus jika Barcelona mengurangkan kerugian mereka dan melepaskannya di bursa transfer Januari kemudian.

Nama ketiga adalah Arda Turan, kesalah terbesar dirinya adalah meninggalkan Atletico Madrid dan bergabung bersama Barcelona. Pada musim 2016/2017 dia jarang bermain dan dia hanya memanaskan bangku simpanan. Tetapi penyokong Barcelona masih menunggu Turan untuk kembali ke prestasi terbaiknya.

Nama keempat ialah Andre Gomes, sehingga kini dia tidak dapat membuktikan keupayaannya walaupun sikap postulat itu tidak sesuai, tetapi dia tidak mempunyai kecepatan dan tekad untuk membahayakan gol lawan. (Sumber: Bola.net)
Baca : Pemain Ini Berikrar Ikuti Langkah Messi di Barcelona
Loading...