Loading...
Loading...

Ini 5 nama menjadi calon pengganti Suarez

Ini 5 nama menjadi calon pengganti Suarez
KabarBola - Ini 5 nama menjadi calon pengganti Suarez - Luiz Suarez telah menjadi pemain utama di Barcelona sejak menyertai Barcelona dari Liverpool pada 2004 lalu.

Semasa beliau di Barcelona, Suarez telah memenangi banyak gelaran termasuk dua gelaran La Liga, Liga Juara-Juara, Piala Dunia Kelab, Copa Del Rey, Piala Super Sepanyol dan Piala Super Eropah. Luis Suarez juga merupakan penjaring terbanyak di La Liga pada musim 2015/2016 dengan menjaringkan 40 gol.

Tetapi untuk musim ini Suarez nampaknya mengalami masalah, dia menjaringkan hanya satu gol dari lapan perlawanan terakhir. Mungkin sudah tiba masanya Luis Suarez meninggalkan Barcelona.

Dan pengurusan telah menyediakan beberapa nama untuk menggantikan kedudukan Luis Suarez. Nama pertama ialah Gabriel Jesus, penyerang City menunjukkan prestasi hebat dengan City. Pada masa ini dia telah menjaringkan lapan gol dalam liga. Selain itu, dia masih mempunyai usia yang sangat muda.

Nama seterusnya adalah Dybala, dia mungkin bukan penyerang klasik tetapi dia boleh menduduki beberapa jawatan di barisan depan dan boleh bertukar perlahan dengan Lionel Messi. Dia adalah jenis pemain yang dapat mengatasi tekanan dan dapat menggantikan posisi Luis Suarez.

Seterusnya adalah Harry Kane, Barcelona tidak akan salah jika pemain itu merekrut kerana dia telah menjaringkan 15 gol daripada 17 perlawanan.

Kemudian ada Kylian Mbappe, musim ini Mbappe sangat keras setelah mencetak 7 gol dan 7 assist dalam 15 pertandingan. Tetapi Barcelona perlu menghabiskan banyak wang kerana PSG tidak mahu mengambilnya dengan harga yang murah.

Akhir sekali terdapat nama Mauro Icardi, pemain sentiasa menunjukkan permainan yang konsisten dengan Inter, tetapi pihak pengurusan Inter tidak mahu juga jika anda perlu mengeluarkan kapten jika Barcelona tawar-menawar dengan harga murah. (Sumber: Bola.net)
Loading...